Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad.

Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (kundtjanst@hemmahosannika.se).

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

 

Leveranstider

Alla beställningar skickas med DHL och våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (kundtjanst@hemmahosannika.se).

 

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

Betalning

Kortbetalning

Du kan betala med VISA, Master Card eller American Express. Kortbetalning hanteras av Klarna som garanterar snabb och säker betalning. När du gör en kortbetalning når aldrig dina kortuppgifter oss utan informationen stannar på Klarnas säkra server. 

 

Förskottsbetalning

Efter genomförd order betalar du in hela orderbeloppet till vårt bankgiro 509-6961 (Hemma Hos Annika). Ange ditt namn samt ordernummer på inbetalningen.

Så fort vi erhållit betalningen (normalt 1-3 dagar) så behandlas din beställning.

 

Klarna Faktura

Väljer du att betala mot faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Fakturan skickas i samband med din leverans och betalningsvillkoren är 14 dagar. Observera att betalningsvillkoren på 14 dagar börjar räknas från när ditt paket skickas från lager, ej när du väljer att hämta ut ditt paket eller samma dag som leveransen sker. Maxbeloppet för att handla på faktura är upp till 50.000 kr. Lånekrediten fastställs av Klarna och Hemma Hos Annika kan ej påverka dess belopp eller utgång och du får veta direkt i kassan om köpet gått igenom. Faktura gäller endast Sverige. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. För mer information eller frågor, vänligen klicka här.

 

Klarna Delbetalning

Med Klarna delbetalning kan du vid betalningstillfället själv välja hur mycket du betalar enligt Klarnas förmånliga basvillkor. Betalningen måste uppgå till minst 1/24 av totalbeloppet och lägst 50 kronor. En uppläggningsavgift på 29 kronor per köptillfälle tillkommer. Fullständiga villkor hittar du här.

 

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

 

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd(beställningsvara) eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten(både bokning och betalning). Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

För att returnera en vara loggar du in på ditt konto och begär ångerrätt (RMA) för den vara som du vill återsända. Vi kommer då att återkomma till dig med information om hur returen ska ske.

 

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post (kundtjanst@hemmahosannika.se). Vi vill gärna att du tar ett foto på produkten med eventuell skada och skickar med. Vi kontaktar sedan dig för vidare handläggning. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vid godkänd reklamation förbehåller vi oss rätten att välja om en ny vara ska skickas ut eller om kreditering av varan sker.

 

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (kundtjanst@minfirma.ab) eller telefon (0123 – 456789) innan du skickar dina varor!

 

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vissa av våra produkter är även handgjorda vilket innebär att de kan skilja sig från produkten som syns på bild.

 

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

 

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.